الجمعة، 13 سبتمبر 2013

لو كان حبيبك بجد


كل مرة أحاول أبعده عن أسوار أيامي

وأقوله ليا حبيب راجل جوه القلب حبيس

يقول لي انسي أنا بس المستحق لقلبك الكبير

غيري عمره ما يقدم لك البيت الحنين

ولا دفء قلبي المغرم بروحك أنتي

قبل أي شيء تاني مادي يا عمري أنتي


عمره ما يكتب عن همومك

 يقلق على سهرك ونومك

أحداث حياتك ويومك

يقول لي افهميني واسمعيني

لو كان حبيبك بجد

كان حماكي من حزن عنيكي

وأوهام خانقة كتاباتك

وخوف قاتل لحكاياتك

كان وهبك أمان حياتك

وثائق عفو لماضي حياتك

كان منحك فرحة العمر بيوم زفاف

سماكي باسمة زوجة مش مجرد حبيبة أو عشيقة

في الضل تتخفى أحلامك معاه

فوقي يلا

 أنا الحبيب الحقيقي

أنا شريك عنيكي

أنا الأمان اللي مستنيكي

أديني فرصه وهتشوفي بعنيكي


إنجي.مطاوع

 
دي صفحتي
خيال وحكي ليل ونهار 



ودي مدونتي
خيال وحكي ليل ونهار

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

رأيك أكيد مهم ليه o.o