الخميس، 26 سبتمبر 2013

عريس يا ماي




عريس ياماااااااااااااااااااي مش اي عريس
عريس يا ماااااااااااااااااي حقيقة ومش تهيس
عريس ياماااااااااااااااااااااااي مهودني وليا ونيس
عريس يامااااااااااااااااااااااااااي يا هروح منك انا فطيس
عريس بامااااااااااااااااااااااي يخرجني من بند المناحيس
عريس يامااااااااااااااااااااااي دماغ مظبوطة مش ملاحيس
عريس يا ماااااااااااااااااي يفسحني ان شالله يوديني هويس
عريس يا مااااااااااااااااي حببني وبيه اكون من المهويس
عريس يا مااااااااااااااااااااي واقولك ايه انا عايزة عريس


يوميات شيماوية .. يوميات بنوتة مصرية ** الحلقة الثالثة : عررررريس يااااماى
طوبعا فى حياة كل بنوتة فينا عريسان كوتير ههههههههه العادى يعنى وبطبيعة الحال فى عرسان بيحصل معاهم مواقف مميزة . اهو انا النهاردة هحكى لكم على عريس من العرسان اللى اتقدم لوحدة من اعز صحباتى والعبرة اللى اخدتها بعد العريس دهون و ازاى نظرتها اتغيرت فى الناس .. فى يوم من ذوات الايام دق جرس التليفون رديت لاقيت صحبتى دهين بزعببها هههه حاكم انا و صحباتى زى بعضينا المهم مالك يابنتى قالت لى فضى لك ودانك عايزاكى ... فيه ايه؟؟؟؟ ... حكيت لى انه جالها عريس طب ياموكوسة و مالك كدهون مش مبسوطة هههههه قالت لى اسمعى القصة و بلاش تقاطعينى ههههه قولت لها احكى يا موكوسة ههه قالت لى دق جرس التليفون ماما ردت الو مين عمو بتاع العرسان ( الخطبة يعنى اللى بيبقى موجود فى كل عيلة دهون ) ... عرفت انه مهندس زراعى و عنده 37 سنة قولت توماموز يابت فرق 6 سنين مش وحش ... تأبهت زى كل مرة و و انا رايحة عشان اشوفه طوبعا الاستعدادات بتاعت كل مرة والوصايا العشر بتاعت ماما متعليش صوتك متضحكيش بصوت عالى و لو حاجة معجبتكيش متهبيش فى اللى قصادك زى عوايدك المهم اخدت الوصايا العشر اللى باخدها قبل كل عريس ورايحة و انا ايه بقة متشكية على الاخر ( هو العادى بتاعى انى شيك بس بقة مع النوع دهون من المقابلات لازمن ابقى شيك اخر حاجة ههههههههههه ) ووصلنا النادى ... ولاقيت حد مع عمو بتاع العرسان اووووبظ ايه ده انا شفته من هونا و ااتنططت من هونا ايه دهون ده كبير اووووووى ده شكله غير سنه خالص انسى يا ماما و بعدين ده تخين اوووووووووووى بصى و اقرع كومان و قصير لالالالالالا وشكله كبير انا ابان جانبه بنته.. طوبعاا ماما قالت لى اهدى و اضحكى و متبينيش حاجة كلها ساعة و خلاث المهم بلاش قلبه وشك و اهدى خاالث و ابتسمى بلاش تكشرى .. جيه قعد معانا و اتعرفنا عليه اهلا اهلا بقة كل سؤال يساله لى ارد عليه و انا ببص على اى حد تانى غيره ههههههههههههه .. و بين و بين نفسي عمالة اقول ياربى نفسي فى حد اول ما اشوفه احس انه هو ده ... المهم خلصت المقابلة و اخويا قام يوصلهم اخويا طوبعا فرحان بيه اوووووووووووووى و هو كومان الراجل كان فرحان اخر حاجة .. جيه اخويا يقولى ايه رايك قولت له لاء قالى ليه قولت له شكله كبير و كل الصفات اللى سبقت ههههههههههههههه طوبعااااااااااا اخويا معجبهوش الكلام لانه هو كومان تين اخر حاجة ههههههههه وقعد يقولى الراجل مش بشكله المهم جوهره ... طوبعا انا كنتش مقتنعة بالكلام دهون بينى و بينك كنت قفلت
المهم انى صممت انى مافيش قبول وكل البيت كان شااايف انى غلط ............
عايزين تعرفوا ايه اللى حصل بعد كدهون مع صحبتى دهين و ازاى نظرتها اتغيرت هههههههههههه انتظرونى السبت القادم بعد صلاة التروايح و انا اقول لكم
......................................................................................................
بعد ما قريتوا الحلقة راااايحين فين تعاااااالوا هووونا كل واحد وواحدة يجي يقر و يعترف بعريس او عروسة مميزة هههِههههههههههههه تعالوا قروا هونا


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

رأيك أكيد مهم ليه o.o